"Megan" za svaki dan

Bez autora
May 13 2010

Uprkos 250 ks i perfomansi od kojih zastaje dah, "megan RS" je retko polivalentan sportista, potpuno adaptiran za odlazak u super market ili vožnju dece do škole. Poznat kao specijalista za mini vanove, "Reno" (Renault) ima i reputaciju "mahera" za male sportske automobile. U saradnji sa specijaliziranim odeljenjem Renault Sport Technologie, u poslednjih par godina lansirana su ukupno tri modela, od kojih je "megan RS" najaktuelniji. Dostupan je samo u kupe izdanju. Četiri, a za nuždu i pet odraslih osoba, staje bez veće muke, dok je sa 380 dm3 (bez rezervnog točka), prtljažnik dovoljno veliki za duži godišnji odmor. Nije bez značaja, jer uprkos izrazito sportskom izgledu i karakteru, ovaj "megan" nije namenjen isključivo za pistu. Šta više, kada vam nije do "jurcanja", iznenađujuće udobno ogibljenje, odlična sedišta, kultivisan agregat i mekane komande, uspešno skrivaju njegovu dvostruku ličnost.

"Megan" za svaki danUprkos 250 ks i perfomansi od kojih zastaje dah, "megan RS" je retko polivalentan sportista, potpuno adaptiran za odlazak u super market ili vožnju dece do škole.

Poznat kao specijalista za mini vanove, "Reno" (Renault) ima i reputaciju "mahera" za male sportske automobile. U saradnji sa specijaliziranim odeljenjem Renault Sport Technologie, u poslednjih par godina lansirana su ukupno tri modela, od kojih je "megan RS" najaktuelniji.

Dostupan je samo u kupe izdanju. Četiri, a za nuždu i pet odraslih osoba, staje bez veće muke, dok je sa 380 dm3 (bez rezervnog točka), prtljažnik dovoljno veliki za duži godišnji odmor. Nije bez značaja, jer uprkos izrazito sportskom izgledu i karakteru, ovaj "megan" nije namenjen isključivo za pistu.

Šta više, kada vam nije do "jurcanja", iznenađujuće udobno ogibljenje, odlična sedišta, kultivisan agregat i mekane komande, uspešno skrivaju njegovu dvostruku ličnost. Sve ovo pod uslovom da ste izabrali standardni RS, jer u ponudi je i verzija Cup, sa 15 odsto tvrđim trimom, diferencijalom sa ograničenim proklizavanjem, pneumaticima od 19 cola (235/35) i izrazito školjkastim sedištima Recaro.

Bez obzira na to o kojoj je verziji reč, bogata oprema (automatska klima sa dve zone podešavanja, kartica "slobodne ruke", regulator i limiter brzine, svi mogući aktivni i pasivni sigurnosni sistemi…), kao i nekoliko nezaobilaznih sportskih atributa, jednostavno se podrazumevaju.

Papučice od aluminijuma, fantastičan upravljač, specifična sedišta, personalizovane instrumente... Numerički pokazivač brzine zamenjen je klasičnim analognim, nažalost previše nagnutim, tako da je teško očitati tačnu vrednost. Sama pozicija "pilota" je dobra, a korpulentnijim vozačima će se dopasti sedište postavljeno dva santimetra niže.

Naprotiv, niži rastom moraju se približiti upravljaču, no kako je boks sa naslonom za desni lakat smešten previše unazad, praktično je neupotrebljiv. Vidljivost unazad je kao kroz otvor na bunkeru, tako da mora osloniti na seriske senzore za pomoć pri parkiranju. Nije naravno zaboravljen ni spoljašnji izgled, po svima koji su imali prilike videti ga uživo, neodoljiv!

Posebno treba istaći poziciona svetla u LED tehnologiji (ispod prednjeg branika), i ogromni centralni auspuh. Šlag na tortu su prelepi aluminijumski naplaci, na test vozilu u kombinaciji sa odličnim Continental ContiSport 235/35 R19 (seriski od 225/40 R18), iz kojih izviruju Brembo kočione čeljusti.

Ispod aluminijumske haube je poznati dvolitarski agregat iz predhodne generacije, koji, zahvaljujući novom turbo punjaču, sada razvija 20 ks više. Povećan je i maksimalni obrtni momena (340 umesto 310 Nm), raspoloziv sa 3.000 o/min, od čega 80 odsto već pri 1.900 o/min. Do 100 km/h ovom "meganu" treba jedva šest sekundi, a kilometar iz mesta "obara" za samo 26 sekundi. Šešir dole!

Nema problema ni kada se želi zaustaviti, spomenute Brembo čeljusti (svaki sa četiri klipa), u kombinaciji sa predimenzioniranim diskovima (340 mm napred i 290 mm pozadi), ekstremno su efikasne, bez obzira na to što se može steći utisak da nedovoljno snažnu "grizu ".

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik